miercuri, 19 februarie 2014

Dileme

Existentiale as zice. Pentru ca am ajuns sa am insomnii din cauza unuia si aceluiasi gand. Eu ce fac cu copilul meu? Unde il inscriu la scoala? Am trecut in revista toate scolile private din Cluj. Sambata ma voi duce chiar in vizita la una din ele pentru ca e ziua portilor deschise. Despre o a doua am vesti chiar de la cadre didactice din interior. Cea de-a treia a scos prima generatie de absolventi si rata de intrare la facultate a fost de 96% (asa se lauda pe site-ul lor). Au site-uri frumos colorate unde promit multe. Au afilieri la tot felul de asociatii pedagogice, filologice, filozofice, stiintiifice si de care or mai fi... Pe de alta parte e scoala de peste drum de noi pe care am absolvit-o si eu si tatal Isabelei. Unde e eleva in clasa pregatitoare nepoata sefului meu. Care sta la after school pana la ora 16...Si ajunge la scoala dimineata la ora 8. E in aceeasi cladire si pe acelasi coridor cu clasele a IX a si a XII a. Nu ies in pauza sa nu fie raniti de cei mari pe coridoare. Nu se deschide geamul sa nu se faca curent. Parintii au comandat banci noi pentru ca cele comandate acum 4 ani de parintii celeilalte generatii nu mai sunt functionale. Sunt 36 de copilasi. Legea spune 20-25...la o singura invatatoare. In pauza de la 12 la 13 mananca tot acolo pe acele banci. Apoi se apuca de teme... Si nu, nu e doar aceeasi situatie la scoala de langa noi. E la fel si in alte multe scoli de pe centru. Acolo nu ii lasa sa iasa in curte si mai departe pe strada pentru ca stau dealeri de droguri si ii agata. Si peste drum sunt chioscuri si carciumi. De curricula nu mai zic...indiferent de locatia scolii e aceeasi. Incarcata si de secol XX. Noi parca traim in secolul XXI. Nu ne straduim sa ii educam pentru viata. II educam pentru facultate. Sa intre ...doar sa intre la admitere!!! Ajung la facultate. Mai mult de jumatate dintre ei sunt agramati. Nu sunt in stare sa se prezinte, sa isi prezinte familia, idealurile, visele. Ii intreb de obicei de ce au ales aceasta facultate....zambesc si dau din umeri. Intram in materie....ne intoarcem la clasa a VII a..."Doamna, noua nu ne-a explicat nimeni asa aceasta materie...chiar atat de prezenta e chimia in viata noastra?" Ma mir (de fapt nu ma mai mir dupa atitia ani de aceleasi mirari). Cuget....asta vreau eu pentru copilul meu? Voi...ce alegere ati facut? De ce? Argumentat va rog! Sau...ce alegere o sa faceti? Din ce motiv? Iarasi argumentat, va rog!

7 comentarii:

  1. Noi stam la cateva case de Liceul de muzica, dar suntem aproape si de Avram Iancu si de Balcescu, desi, apartinem (cel putin asa era cand am inscris-o pe ceamare) de Terapia. Cand eram in situatia ta, stiam pedigree-ul tuturor invatatoarelor din Avram si din Balcescu, si numai nu ma putea decide.
    Apoi sotul a venit intr-o seara tarziu sa imi spuna ca a doua zi se faceau inscrieri la Muzica. Noi convenisem ca nu va face nimic vocational, ca ne innebunisera toti ca ii limiteaza optiunile. Ne-am dus din curiozitate. Ne-am dus si am ramas. Si suntem tare multumiti. Am dat-o la o invatatoare tanara, fara fite, si, pentru noi, e chiar asa cum am visat. Fara stres, fara teme interminabile, fara pretentii exagerate. Desi multi ma tot intreaba daca nu mi-e frica ca nu o sa faca romana sau matematica, sa stii ca la concursurile astea de evaluare nationala a luat note mult mai bune decat colegii ei care au mers in Balcescu, Avram sau chiar Racovita. Habar nu am catde talentata va fi sau ce decizii vom lua pe viitor, dardeocamdata am un copil fericit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Loredana asta este cel mai important...sa ii placa sa mearga la scoala, sa nu stea zi lumina sa faca teme, sa vedeti ca progreseaza....Muzica? Hmmmm...nici nu ma gandisem. Interesanta idee. Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru noi sa stii ca liceul asta ne-a deschis o lume la care, vorba ta, nici nu ne gandisem. Iar daca mai vrei o idee buna, sa stii ca de vreo 2 ani si Seminarul Ortodox are clase mici, iar toti pe care ii cunosc acolo sunt foarte multumiti. Iar religie nu fac in exces, sa stii, doar merg saptamanal la liturghie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca am exgerat cu sa stii-ul asta, dar nu sunt in apele mele. Intelegi tu...

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult de sugestii Loredana...uite am aflat doua destinatii unde vreau musai sa ajung saptamana viitoare. Sa vad cum e si sa cer pareri. Multumesc...si tie ganduri bune multe multe...

    RăspundețiȘtergere
  6. Noi am ales Waldorf. Motivele: vrem o scoala care sa nu aiba treaba doar cu "capul" (intelectul) copilului. Vrem sa creasca frumos, sa se dezvolte emotional, sa faca lucrurile la timpul lor, specific varstei si nu pentru cursa si concurs. Noi ne-am indragostit de pedagogia asta. Am fost la orele deschise (romana si mate) si io am venit plangand de acolo, iar al meu sot, care nu isi inchipuia tabla inmultirii invatata altfel decat "tocita" , a avut o zi in care nu a putut vorbi despre nimic altceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-a batut si pe mine gandul sa o duc la waldorf dar am avut multe pareri contra...cea mai vocala fiind faptul ca ulterior nu o mai pot incadra in sistemul clasic de invatamant. Nici eu nu m-am interesat sa vad daca scoala Waldorf din Cluj are si liceu sau nu...si nici nu am fost sa vizitez scoala sa imi pot face o parere. Dar e o sugestie buna, multumesc Nina!

      Ștergere