marți, 29 aprilie 2014

Portugalia

Din lista de activitati in luna aprilie ne lipseste scurta nostra vizita in Portugalia. In septembrie 2013 am fost invitata la un simpozion pe chimie analitica la amicii si colaboratorii nostri din Coimbra. Am raspuns da fara ezitare stiind ca mama ca si mine isi doreste enorm sa viziteze aceasta superba tara... Asa incat intre 12 si 19 aprilie am plecat toate trei pe ruta Cluj-Bucuresti-Lisabona-Coimbra-Fatima-Lisabona-Bucuresti-Cluj. Lung drumul si obositor dar a meritat. Am descoepirt o tara nu cu mult diferita de a noastra, cu oameni primitori si o bucatarie incredibila, plina de istorie, caldura, palmieri si vegetatie meditaraneana...o tara ce mi-a ramas in suflet si pe care vreau sa o vizitez din nou. Am avut sansa sa sustin o conferinta in una din cele mai vechi universitatii ale Europei intr-un oras unde pe varful dealului nu sta nici castelul regal si nici biserica ci Universitatea (Coimbra). Oras eminamente universitar, Coimbra m-a uimit si prin vestigiile antice si amestecul de culturi pe care il afiseaza. Desi se lauda cu radacina latina influenta maura se simte la tot pasul. La fel ca in Lisabona. Fosta capitala de imperiu Lisabona are avantajul de a fi sufiecient de mica incat sa nu te streseze dar suficient de mare incat sa gasesti tot ce vrei: muzee, magazine, evenimente, hoteluri bune si restaurante cu mancare excelenta. Isabela a ramas tare atasata de oras...isi doreste enorm sa se reintoarca. Sper si eu sa o facem anul viitor. Last edit: poze, poze, poze...Lisabona, Golden gate din lisabona..:), Fatima, Coimbra (pe scarile bibliotecii Ioanine, din nou Lisabona- Oceanarium).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu