marți, 22 ianuarie 2013

Cum sta treaba cu privatu'

Pai la romanica cam asa sta treaba: iei pacient de la stat unde nu sunt fonduri si conditii ca deh e la stat si nu e de unde...si il duci frumusel la privat unde totul luceste, e si TV in colt si flori pe masa dar aceleasi mentalitati si comportament de la stat. Dar e pe bani multi. Muuuuuuuuuuuuuult mai multi. Sa ma explic. Nu vreau Doamne fereste sa tin partea unuia sau altuia. Ambele sisteme (si ma refer la cel de sanatate) atat public cat si privat au hibele lor. Dar ce e prea mult e prea mult. Azi am iesit cu lacrimi in ochi si i-am spus copilului meu ceea ce nua s fi vrut sa ii spun vreaodata: "de aia Isabela e asa pentru ca traiesti in Romania! Sper ca tu sa ajungi sa traiesti intr-un sistem normal cu oameni normali cu reguli ce pot fi respectate, unde tu Isabela sa fi respectat ca si OM!". Si apoi mi-am muscat limba. Pentru ca nu imi doresc sa traiesc nici eu nici ea departe de tara mea. Dar asta nu mai e tara mea. Sau eu una nu o mai percep asa. Nu e nimic grav...e doar o intimplare din multele cele mancatoare de nervi, timp si bani. Isabela e mai palida de o vreme. Am vrut sa vad daca e totul ok cu sideremia ei...si daca tot trebuie sa ne intepam sa ne facem un screening mai serios pentru ca nu am mai facut-o de la 1 an. Asa incat cu lista de analize am purces la drum. Am mers la privat. Cu programare dinainte. Am traversat orasul pe traficul infernal din jurul orei 8. Si am ajuns la centrul de analize unde mi s-a replicat sec: daca e pentru copil asteptati pana la ora 9.30 -10. Sau reveniti dupa 11. Numai sefa recolteaza la copii". Doamna aveti asistente medicale acum care recolteaza? da, dar numai sefa recolteaza la copii. pai de ce nu mi-ati spus la telefon sa vin doar la ora 10???? Cum pot sa o tin 2 ore aici? Cum pot sa o tin inca 2 ore nemancata? ce fel de sistem e acesta? Mi s-a ridicat din umeri si am primit o privire bovina...atat. Si se lauda ca sunt laborator german, seriosi si profesionisti. Nu spun ca toti privatii sunt la fel. Poate ca nu sunt. Poate ca ma avut ghionion noi azi. Dar nu ma pot opri sa nu ma intreb: daca de analizele acelea depindea viata copilului meu? Daca ne trebuiau inainte de o interventie chirurgicala? Daca....???? Ce ma revolta e faptul ca desi statul roman se lauda ca tot ce tine de gravide, lauze si copii pana la 18 e gratuit eu una nu am beneficiat de nimic in sarcina (de fiecare data cand trebuia sa imi fac analizele gratis le puteam face doar peste 2 luni). De fiecare data cand trebuie sa ne vaccinam nu era vaccin deci il cumparam (spun doar ca am facut schema obligatorie de vaccinare plus rotarix....un total in jur de 3800 RON in 3 ani). Nu ma plang. Sun bucuroasa ca imi pot permite sa le platesc. Si ma gandesc ca totusi sunt atitia parinti pentru care 100 RON e o suma imensa. Care nu isi permit analize la privat. Carora statul le promite multe scriptic dar faptic le da una peste bot! A, ma scuzati, le mai da cate o sacosa, un pix si 1 l de ulei din 4 in 4 ani ca sa ii indemne ca pe oi la vot. JALNIC! PS. Laboratorul e synlab. Daca ii vedeti ocoliti-i. Ca nu se stie daca e sefa pe acolo sa va recolteze sau nu...

3 comentarii:

  1. iti inteleg perfect nervii si frustrarea. partea buna e ca voi ati putea merge in alta tara.

    noi la synevo (satu mare) i-am recoltat si personalul a fost foarte atent si dragut si rabdator. poate sunt la fel in toata tara...

    mie mi-e teama ca lui david trebuie sa-i recoltez iar la 3 luni o eprubeta intreaga de sange, rosie, de biochimie... nu stiu unde sa merg sa-l chinuie mai putin.

    va pupam!

    RăspundețiȘtergere
  2. Raluca tot la synevo ajungem si noi sambata. Intr-adevar sunt cei mai profi de pe piata...au personal atent si kituri de reactivi proaspete, cu ei nu am avut surpriza niciodata. Asta cu plecatul in alta tara...toti avem posibilitatea de a o face. Ideea e ca eu una nu mai vreau asta, am fost asa de mult plecata incat vreau si eu acasa! Si ma enerveaza la culme ca acasa e plin de incompetenti si prosti si delatori si hoti si nesimtiti si etc etc etc.
    Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Of, imi pare rau ca ati trecut prin asta! Si te inteleg atat de bine, eu cred ca muream cu duduia de gat! :( Of!

    RăspundețiȘtergere