joi, 9 februarie 2012

Eat, Pray...

(partea cu love o lasam pentru cand ma intorc acasa la sotul meu..:)
Stiti celebra carte a lui Liz Gilbert...ma gandesc ca toata lumea a citit-o sau a vazut macar filmul cu Julia Roberts...ei, daca tot sunt in La bella Italia m-am gandit why not? Nu e pacat sa pierd timpul aiurea in loc sa savurez tot ce se poate. Asa ca de ieri am inceput sa mananc la pranz la doua restaurante (ieri la unul, azi la altul) de langa campus. Am inceput cu specialitati cu paste (ieri) si cu lasagne azi. Si miine continui cu torteloni. Iar sambata chiar mi-am propus o mica escapada pana la San Gimignano (http://www.sangimignano.com/sghomei.htm) pentru un pahar de vin incredibil de fin. Asta daca tine vremea cu mine ca iarasi e alerta de ninsoare.
M-am tot gandit ca nu am scris de cand sunt aici nimic pozitiv depre Florenta...iar orasul asta efectiv ma copleseste! Asta e senzatia...sunt a saptea oara in Toscana...daca m-am reintors de atatea ori e ceva la mijloc, nu? De cate ori ma plimb pe stradutele din Firenze mergand sau venind de la Dom sau de la Santa Maria Novella am senzatia de deja vu. Si imi imaginez cavalerii de acum 400-500 de ani bocanind pe stradutele acoperite cu piatra cubica mica...si ma gandesc ca are ceva magic orasul asta pentru ca altfel nu vad cum a putut crea Michelangelo tot ce a creat sau a putut intui cu instrumente rudimentare misterele universului asa cum a facut-o Galileo...si apoi ma surprind zambind gandidu-ma ce norocoasa pot fi sa ma plimb pe strazile acestea pline de istorie, mister si...turisti. Pentru ca oricat de straniu pare eu nu ma simt turista in Firenze.
Poate ar trebui sa spun ca imi place si grija lor pentru mediu: nu mai sunt autobuze pe centru decat electrice, toate restul sunt cu traseul deviat asa incat nu mai polueaza palazzo-urile si mai ales Domul. Si acasa ca si la laborator gunoiul se sorteaza...tot timpul trebuie sa citesc ca natanga ce in ce recipient trebuie sa pun: am 4 cosuri de gunoi pentru hartie/carton/ organice/ neorganice/plastic. O alta treaba buna e faptul ca multi prefera motocicleta/bicicleta in locul masinilor personale. Au foarte multe magazine cu produse naturiste si in loc de farmacii (putintele de altfel) au multe erboristeria...adica magazinase cu suplimente alimentare si remedii naturiste.
Ce imi mai place e stilul italienilor de a vedea si percepe lumea...oamenii astia sunt artisti innascuti. Chiar si in munca de laborator se vede inclinatia lor spre arta..:) Plus de asta chiar respecta dictonul "carpe diem"! Sunt foarte relaxati in general...la 9.30-10 merg la munca la ora 16.30-17 se intorc...:)) Iar in perioada asta mai beai cate 2 cafele si au zi pauza de masa.
Si da...asta trebuie spus ca fac o cafea dementiala! Si un tiramisu ce ti se topeste in gura...miam miam.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu