duminică, 10 iunie 2012

Spirit civic si cateva maruntisuri

Cred ca asta e marea problema a noastra, a romanilor. Lipsa spiritului civic...lipsa respectului pentru cei din jurul nostru ceea ce in final duce la lipsa respectului fata de noi insine. Si daca ne uitam in jur si vedem nepasarea si indiferenta semenilor nostri ne revoltam si suparam in sinea noastra...mai carcotim pe ici pe colo si cu asta basta...mergem mai departe. Mi se pare de neacceptat ca azi, cand avem atat de multe liberati sa le ignoram ...sa fie zi de vot dar eu sa merg la strand ca "oricum nu am cu cine vota"....serios? Atunci as zice ca nu iti pasa...de orasul tau, de tara ta, de viitorul tau si al copiilor tai. Odata la 4 ani noi cei multi (sau cei putini in cazul meu) avem puterea de a schimba ceva. Pe mine ma reconforteaza psihic actiunea de a merge la vot si de a vota. Pentru ca imi aduc aminte de povestile strabunicului meu de la canal, imi aduc aminte de zbaterile bunicii mele, tarata fiind o viata intreaga ca a fost fiica de burghez si isi permitea sa fie intelectuala (sincera sa fiu ma gandeam azi la anii '90 si cum pana in '90 in toamna nu i s-a dat aprobare sa aibe postul telefonic propriu, ne suna cand si cum putea de pe la vecini si de la telefoane publice!!! azi ni se pare tragic sa nu avem posibilitatea de a comunica) si ma simt datoare fata de ei....fata de ceea ce au indurat si fata de aspiratiile si dorintele lor (asa marunte cum or fi fost ele) sa merg si sa votez. Asa ca...va indemn pe toti, profitati si incercati sa schimbati ceva in jurul vostru...poate in timp va duce la o schimbare mai mare. Nu trebuie doar sa speram...trebuie sa actionam. In alta ordine de idei Clujul s-a incins...ieri si azi sunt 32 de grade. In aceste conditii am iesit pana la 11.30 si vom iesi in parc dupa ora 18. Ei bine...eu una sunt socata sa vad la temperatura asta sugari cu caciulite in cap si over all si copilasi uzi leoarca de transpiratie imbracati in body-uri, tricouri si pantaloni lungi (ca sa fie protejati de soare...cica). Sa zicem ca hainutele de in albe pot sa ii proteze dar in nici un caz pantalonii de trening! Nu stiu zau cand vom invata sa ne purtam cu copilasii nostri. Despre moda caciulilor la romani au scris si alte mame....eu una sunt inca nedumerita de ce un sugar trebuie tinut cu caciula in casa?!? Si pe caldurile astea cu caciula afara? Mai ales daca sunt plimbati in landou??? Poate o sa imi explice cineva odata acest lucru. Dar cu argumente stiintifice...nu cu sfaturi babesti. Si ca sa termin in nota optimista: joi am fost la medicul de familie asa ca avem date tehnice: 15 kg (imbracata, acasa pe cantarul meu arata 14,7 kg) si 101 cm. Crestem...ne inaltam, povestim din ce in ce mai multe, face propozitii complexe, dam sfaturi cu degetul de sefa ridicat, ne facem deja manichiura (trebuie sa pun poze...ieri seara in loc sa ii tin o predica cum ca nu e voie, nu e cazul, e prea mica etc etc am ras de nebuna vreo 40 de minute pana am pozat-o - 5 minute si restul pana am reusit sa o curat), probam pantofii cu toc ai lui mami, ne luam poseta si gata...suntem "doamna Beia".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu