duminică, 20 martie 2011

Cum ne-am petrecut weekend-ul


Facand cunostiinta cu nisipul, construind castele, vizitand o ferma cu animale adevarte, multe si variate, alergand prin curte si prin gradina, plantand flori si capsuni, facand straturi pentru spanac si usturoi, alergandu-i pe Blacky si Nikki, stand afara in medie cate 5-6 ore/zi, dormind seara de la ora 22 pana dimineata la ora 8.39-9 fara intrerupere, papand bine si diversificat (prima data cand am papat salata de varza murata desarata)...nu cred ca am trecut toate activitatile pe care le-am facut de joi pana azi la casa bunicilor de la Beclean dar cert este ca a fost super ok. Si ca ne propunem ca de saptamana viitoare sa repetam weekend de weekend experienta.
Am observat o imbunatatire a somnului Isabelei, a apetitului (nu ca nu ar fi avut dar acum chiar am vazut ca manca cu pofta orice i-am dat), a starii de spirit...clar experienta e benefica. Si am adus acasa un copil cu obrajii rosi si nasuc ars de soare si vant.
Am vizitat in fiecare zi ferma unor amici unde Isabela a vazut si a stat intre miei, pui de catel, pisici, vaci, cai, gaini, gaste, rate, porumbei. A fost innnebunita. Acum daca i-l arat pe Shoni face "beee"...ca i-a vazut pe viu pe fratiorii lui. Am avut surpriza sa vad ca sta fara mine cateva ore fara sa biziie, ca ii face placere sa ajute (Babu a tot pus-o sa o ajute, sa duca crengute la foc, sa aduca tufe de capsuni, sa sape si ea cu lopatica in gradina etc etc), ca se descurca singura la urcat si coborat scari si la conversat (pe limba ei) cu toate animalele posibile. Cred ca asta ii trebuie de acum incolo...asa distractie nu am prins in nici un parculet.
Si ce ma uimeste este sanatatea si robustetea copiilor din vecini care sunt crescuti cu lapte natural de la 1 an si deja maninca orice (fara sare/zahar si condimente) care au trecut iarna stand afara nefiind raciti nici macar o zi, care se catara peste tot fara ca cineva sa alerge innebunita sa ii dea jos, care impart felia de piine cu catelul si pisica (asta m-a dat pe spate, ca eu tot cu servetelele umede si cu spray antiacterian am fost dupa Isabela sa o sterg pe fata si pe manute dupa ce mangaie ciinele, pisica etc etc)...asa ca stau si ma intreb...cine are dreptate? Cum isi face un copil imunitatea? Stand intr-un mediu aseptic (nu chiar, dar oricum pe aproape...eu ma stiu maniaca cu curatenia si dezinfectatul in casa iar afara sunt tot cu servete umede si chestii antibacteriene) sau lasand copilul sa vina in contact cu diversi microbi/paraziti si sa isi faca astfel imunitatea. E clar ca cei crescuti la tara sunt mai rezistenti (eu ma compar cu varul meu cu un an mai mic care si acum era in tricou la 12 grade si care nu a mai fost racit nici el nu stie de cand...).
Vom vedea...eu promit sa ma educ si sa nu mai cumpar servete umede. Sa vedem cat ma tine!

4 comentarii:

  1. Ce weekend fain ați avut! Super, super!
    Vă pup, Isabelei îi stă așa de bine cu băsmăluță!!! O dulceață de fetiță!

    RăspundețiȘtergere
  2. Și de frumos este verdele crud de fundal!
    Îți dă o bună dispoziție din momentul în care deschizi blogul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nela draga asteptam cu interes primavara...care se lasa din pacate asteptata. Dar nu ma demoralizez eu asa usor..:))

    Pup fetele dragute!

    RăspundețiȘtergere
  4. sunteti tare norocosi sa aveti un astfel de loc in care sa va puteti retrage in w/e. :) Cred ca Isabela este tare fericita de micul paradis pe care l-a descoperit. ;)
    Eu sper sa te tina cat mai mult statul departe de servetele.

    RăspundețiȘtergere