miercuri, 17 octombrie 2012

Dilema dilemelor

Azi avem excat o luna de mers la gradi. De fapt din cele 22 de zile noi am fost cam 12...restul am fost bolnave si trei zile in deplasare la Belgrad. Dar chiar si dupa o luna de gradi diminetile sunt crunte...de cum o trezesc la 7.30 incepe aceeasi litanie "mami nu vreau la gradi, vreau la buni, vreau la casa mea, vreau cu tine la studenti". Si asta dureaza pana la gradi, acolo pe hol pana o imbrac cu hainele de interior...o las cu lacrimi pe obraji langa educatoarea care ma asigura ca nu mai plange decat 2-3 minute dupa ce plec. 2-3 minute!!!! Ies si ma poztez la geam dupa bradul care imi mascheaza lacrimile...o vad cum mai plange, nu o baga nimeni in seama, apoi la un moment dat se resemneaza si trista merge intr-un colt...ia o carte, sau un puzzle si incepe sa mestereasca cate ceva... Si asta dimineata de dimineata. Pe mine acest refuz al ei m-a adus in pragul disperarii...toate zilele mele sunt triste, enervante, pline de temeri si angoase ca e acolo singura si plange dupa mine...Toata lumea imi da sfaturi binevoitoare, unii imi chiar fac reprosuri ca eu sunt de vina, ca e prea legata de mine, ca e rasfatata, ca nu am educat-o cum trebuie, ca nu va face fata in viata de una singura, CA NU ESTE UN COPIL INDEPENDENT. Nu ma mai obosesc sa le raspund...mi se pare inutil. Asta e lumea in care traim...nu trebuie sa fim empatici la cei din jur ci trebuie sa fim INDEPENDENTI. Ei bine eu una probabil nu sunt facuta pentru lumea in care traiesc...eu sunt dependeta de dragostea copilului meu, de imbratisarile lui, de afectiunea partenerului meu de viata, de atentia parintilor mei...imi pasa ce se intimpla cu cei din jurul meu si as face orice sa nu ii vad suparati. In aceste conditii ajung la concluzia ca probabil nu sunt apta sa imi educ copilul pentru lumea asta, in care trebuie sa traiasca...nu o pot face indiferenta, nu ii pot intoarce spatele, nu pot sa nu sufar cand stiu ca am lasat-o chiar si pentru 4 ore singura, cu lacrimile pe obraz, plangand dupa mine. Si atunci....ce sa fac? Cel mai de bun simt raspuns e sa renuntam la gradi si sa stam acasa...dar ce voi face atunci cand vom incepe clasa pregatitoare? Scoala? Vad ca evolueaza...stie asa de multe cantece, poezii, picteaza si acasa si coloreaza cu mult mai multa atentie si dexteritate...stie cuvinte noi in engleza...e in grupa cu prietena ei din parc cu care se intelege atat de bine. Dar dimnineata tot plange...asa incat eu traiesc zi de zi cu aceasta dilema... Continuam sau renuntam?

7 comentarii:

  1. Off Cecilia, as vrea sa iti dau un sfat documentat, sau macar unul din exeperienta mea, dar n-am. Eu ma pun in locul tau si te inteleg perfect pentru si eu cu Raisa si cu tati al ei avem o relatie de dependenta si m-ar durea teribil sa stiu ca ea plange dupa mine. Eu mi-as lua o perioada de incercare, o saptamana, doua, cinci si mi-as spune ca daca dupa perioada asta continua sa planga, atunci as renunta pentru o perioada la gradi. Asa as face eu, dar nu stiu daca e cel mai bun sfat.
    Va imbratisez pe amandoua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cati..multumesc mult pentru raspunsul tau. Si eu m-am gandit sa ii mai dau o sansa gradinitei...adica pana la vacanta din 5 noiemnrie...daca pana atunci tot la fel vom fi...ne luam o vacanta mai lunga. Asa gandesc acum...sa speram ca ma voi tine de gandul asta...Va pup cu mare drag!

      Ștergere
  2. Cecilia, eu sunt uimita de cat de mult poate sa invete la gradi! Ama care nu asculta povesti pana la capat (ma intrerupea mereu cu intrebari) acum abia respira. Cantecele, poezioare, chestii de indemanare, se dezbraca singura, se spala singura...nu stiu multe. Imi dau seama ca ii prinde bine gradi nu doar din aceste lucruri ci si pentru ca are acolo prieteni, povesteste despre ei, ei tin la ea si intreaba de ea...totul conteaza. Intrebarea mea este: Isa plange dupa ce pleci?
    gata am recitit cu atentie....reformulez:interactioneaza cu colegii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniela iti dai seama ca da...e ahtiata dupa copii si e deja leader de grupa...ii aranjeaza pe toti si la gradi si in parc. Plus ca si Isabela a invatat foarte multe la gardi...acum se vrea independenta..maninca singura, se imbraca /dezbraca singura, strange singura din camera ei si din alte camera (si pune lucrurile asa de bine ca nu le mai gasim..:)Sunt multe argumente in favoarea gradinitei. Dar exista si varianta de a sta acasa....cum a stat si pana acum...ne facem orar trei oameni in functie de ea. De asta ma tot framant si nu stiu ce decizie sa iau...

      Ștergere
  3. eu una as continua.... e o etapa iar plansul ala nu e amaraciune.. cel putin asta cred eu, in necunostinta de cauza

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Continuaţi! (aşa e scris la profil: 'optimistă incurabilă'). Bonus: eşti capabilă să-ţi educi copilul pentru lumea asta în care trebuie să trăiască (dovada: conştientizezi). Veţi găsi o cale.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ar trebui sa fie un last edit: in dimineata asta la ora 7 cand s-a trezit singura mi-a spus ca nu merge la gradi ci cu mine la studenti..:) Dupa ce am ajuns la gradi (tot plangand si strigand nu vreau la gradi, nu vreau la gradi) educatoarea a luat-o in brate si s-a linistit instant...mi-a facut chiar si pa...si mi-a spus cu voce tremurata "du-te mami, sa vina buni dupa mine". Educatoarei am avut timp sa ii spun ca daca pana la vacanta din 5 noiembrie nu se schimba lucrurile noi ne luam o vacanta mai lunga. M-a intrerupt si mi-a spus ca fac o greseala...e foarte bine integrata si se simte bine la gradi...nu plange decat 2-3 minute dupa ce plec...dupa care trece la treaba. Si ca nu e cazul sa ma gandesc sa intrerupem. Iar daca plange e si din vina mea ca ma simte ca nu sunt decisa...ca e bine si ca ii e bine la gradi. Deh...ce sa zic...are si educatoarea dreptate si poate mai multa experienta educationala decat am eu. Asa o fi...

    RăspundețiȘtergere