duminică, 29 ianuarie 2012

Impresii, impresii (II)

Am avut un weekend la dispozitie sa ma plimb prin Florenta.
Ieri asa cum mi-am propus am ajuns pe centru, am facut poze (si nu le pot descarca de pe BB ca bluetooth-ul merge infernal de incet iar cablul de transfer date e acasa, in birou) si am vizitat muzeul Galileo. Uau...superb. Desi mult prea multe instrumente si cam amestecate dar multe din ele au apartainut lui Galileo...altele erau de provenienta germana sau franceza...am vazut un cabinet de chimie din secolul XVI...si mulaje in ceara tot din aceeasi vreme. Vase multe din farmacii, mojare in agat, multe microscoape, telescoape si masinarii care mai de care mai simple sau complicate depinde unde erau folosite. Una peste alta mi s-a parut foarte interesant, usor de urmarit cu ecrane interactive in toate salile si cu o librarie bine pusa la punct la iesire, cu carti in franceza, engleza, spaniola sau rusa pe langa italiana. Cool...Ce mi s-a parut ciudat a fost faptul ca in afara de mine cred ca am mai vazut vreo 4-5 persoane prin muzeu...
La fel de ciudat mi s-a parut ca nici ieri si nici azi nu era coada la Uffizi. Prin urmare...ori e criza si lumea a renuntat la a vizita muzee ori au altceva mai bun de facut. Am descoperit dupa cateva minute unde erau toti turistii din Florenta: la vanatoare de SOLDURI. Asa ca in timp ce eu vizitam muzee altii cumparau la greu. De curiozitate am intrat si eu prin diverse magazine, multe concept store unde chiar iti face placere sa intri, altele cu cate un nene solid (negru de preferinta) la usa care te masoara asa prin sticla de sus pana jos (are ochiu' format) si in functie de ceea ce vede, intuieste cam cat de gros ti-e portmoneul sau contul din banca...prin urmare in functie de asta iti deschide sau nu usa si iti spune buonna sera (dupa ora 12 asa se spune aici...no comments) sau iti intoarce spatele si te urmareste atent ca nu cumva sa sterpelesti ceva din magazin. M-a distrat asta...dar pe bune ca in toate magazinele in care am fost era la fel.
De fapt ar trebui spus asa: am mai vizitat si alte muzee gen Gucci, Prada, Chanel si Tod's (vai gentile alea mi-au ramas pe suflet...chiar daca incepeau pe la 800 Euro si mergeau pana pe la 3000-4500 Euro). Magazine pline de asiatici si rusi...of course. Si vanzatoarele de fapt sunt tot asa...musai una asiatica din cele multe care mobileaza un asftel de magazin. Si de ce spun muzee: pai asa...ca eu una m-am dus si am cascat ochii si m-am cam crucit la ce preturi pot afisa. Multa lume...se mai cumpara o esrfa, un costum de baie, un port chei...si multi gura casca asa ca mine. Sincera sa fiu in afara de gentile Tod's si Braccialinni nu am vazut nimic interesant si mai ales care sa merite peste 1000 de euro. Ma gandea in sinea mea cam cat ar trebui sa castig pentru a da 4000 Euro pe o geanta. Apoi am realizat ca la asa o geanta trebuie sa imi schimb masina...ca deh...nu ma pot da jos din orice masina cu asa o geanta. Si apoi la masina care ar trebui sa poarte geanta ar trebui o casa...ca doar nu pot sta la bloc cu asa o geanta...asa ca...raspunsul e limpede. Desertaciuni, desertaciuni...nu cred ca as cumpara vreodata o geanta atat de scumpa indiferent de cati bani as castiga sau de cati as dispune in cont. Mi se par bani aruncati pe fereastra. Eu prefer sa vad alte moduri de a arata ce pozitie ai pe scara sociala decat asta. Dar apropos...oare cat are un minstru salar de isi poate permite cateva astfel de genti/an...???? Si ne plangem ca ne merge rau????..:))

Zilele astea doua mi-au trecut usor pentru ca am povestit cu Beia pe skype. Aseara chiar pana catre ora 23...i-am spus poveste cu Winnie in timp ce era in patutul ei...iar azi de dimineata ne-am vazut iar pentru aproape 2 ore. In seara asta astept sa ii spun iar povestea de seara. Traiasca skype! Nu e ca si cum as fi langa ea...dar oricum...ajuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu