miercuri, 30 noiembrie 2011

De ce iubesc Romania?


Recunosc deschis ca nu sunt fan ProTv...dimpotriva mi se pare unul din cele mai jalnice posturi TV. Din toate punctele de vedere. Oricum de cand o am pe Isabela stirile le vad pe CNN sau EuroNews, mai prind cate ceva pe Money Channel unde mai sta Sorin prin weekend sau pe EuroSport unde de cand a dat iarna mai uit la mondialele de schi. In rest Baby Tv si JimJam sa traiasca...daca e sa ne uitam la "togogo" la aceste doua canale ne uitam.
Dar sa reiau...nu sunt fan ProTv dar pentru ceva ii admir...pentru ca an de an desi ei se aniverseaza in primul rand pe ei...nu uita ca 1 Decembrie e ziua nationala a Romaniei. Si vad din promo-uri ca si anul asta au de gand sa arate ca exista oameni care inca iubesc Romania. Eu una nu sunt de acord cu separarea asta bizara: iubesti Romania doar daca ai mancat salam cu soia sau daca stai de 20 de ani si suferi aici. Sunt romani care fac cinste Romaniei acolo unde se afla ei...peste mari si tari sau aici mai aproape, doar peste granita.
Eu una iubesc Romania...face parte organica din mine. Nu am putut si nu voi putea sta departe mult timp de ea. Desi urasc sistemul asta care a facut ca nonvaloarea sa ne conduca si totul sa fie aberant, care a facut ca de fapt valoarea sa dispara si in locul ei sa fie doar impostura sau kitsch...iubesc Romania. E tara parintilor, a bunicilor si a strabunicilor mei....a strabunicilor mei care au lucrat in Franta sa isi cumpere pamant, care au facut razboiu' pentru tara asta si mai apoi canal pentru pamantul cumparat. Tara asta e a parintilor mei care si-au sacrificat viata desi la 30 de ani tata putea parasi Romania in favoarea altei tari si a unui sistem mai bun.
E tara mea...am ales-o desi 3 ani am trait in Franta si apoi 1 an in Canada...este si va fi tara Isabelei chiar daca sper ca Isabela sa aibe o viata mai buna si sa plece macar la studii intr-o societate normala...
De ce iubesc Romania? Pentru ca tara asta cu oamenii ei cu tot sunt cei care m-au facut pe mine asa cum sunt eu. Sunt cei care m-au crescut, educat, apreciat, blamat...pentru ca tara asta, Romania sunt eu!
Iubesc Romania pentru tragismul ei, pentru toata istoria noastra chinuita, pentru faptul ca dupa sute de ani de stat piedica in calea tuturor inca exista tara asta mica si nenorocita. Iubesc Romania pentru oamenii ei, pentru traditiile ei. Pentru serile de Craciun cu cozonac aburind si colindele copiilor de la geam. Pentru noptile de Inviere si cele de Sanziene. Pentru "jocul" de duminica asa cum l-am vazut eu in copilarie si pentru nuntile cu steag cum numai in zona Nasaudului cred ca mai exista. Pentru zadiile tesute cu fir de aur si clopul cu oglinzi pe care le-am purtat la atitea festivaluri de folclor in studentie in toata Europa. Pentru natura salbatica si impresionanta a Apusenilor, pentru graiul maramuresean, pentru tzipuriturile de la Oas si sarmalele in foi de vita din Bucovina.
Iubesc Romania pentru tot ce imi ofera si pentru tot ce nu imi ofera (ca ma obliga sa fiu ingenioasa si sa imi folosesc la maxim creierasul), pentru ce este si ce ar putea fi...pentru ca simplu, e tara mea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu