joi, 24 noiembrie 2011

Probleme de mediu ce induc instant tristete

Si dezarmeaza....si te fac sa blestemi ziua in care te-ai nascut in Romania. Tara tuturor posibilitatilor...Unde moartea circula cu BMW-ul cu suta la ora iar solul si apele sunt otravite de pe vremea lui Stefan cel Mare...
Nu e vorba de Isabela si nici nu e o problema personala. Sau e...dar nu am nici o solutie la ea.
Sunt implicata intr-un proiect si din timp in timp mi se cere sa analizez diverse probe de mediu (apa si sol mai ales) din diverse zone din tara. Si sa caut metale grele.
Iar ieri mi-au fost aduse probe de sol din Ardeal din Cluj, Alba, Sibiu, Zalau si Baia Mare. Prelevate din curtea unor gradinite.
Ca intotdeauna inainte de a le analiza electrochimic cu electrozii nostri le facem un AAS (nu intru in detalii, e o metoda analitica foarte sensibila ce da in timp scurt cantitatea totala de metale grele din proba).
Dupa ce am vazut rezultatele m-am ingrozit si m-am pus pe plans. De ce? Daca Clujul are depasiri majore la Ni ce am gasit pe Zalau dar mai ales pe Baia Mare m-a lasat fara replica, complet dezarmata: depasiri de MII de ori la limita maxima admisa la plumb, cadmiu, zinc si nichel. Dar valoarea cea mai socanta e la plumb pe Baia Mare. In conditiile in care acolo nu mai functioneaza industria miniera de cativa ani. Din pacate solul e atat de otravit ca nu ne ajung sute de ani pentru depoluare....
Iar eu stau si ma gandesc ca ma stradui sa ii asigur copilului meu mancare bio si conditii decente de viata. Oare? Intr-un asemenea mediu otravit???? Ne miram ca se moare de cancere pe rupte? Ca incidenta la Alzheimer e ingrozitoare la noi? Ca ne pica dintii incepand cu 30 de ani???
Chiar asa...de ce oare???

5 comentarii:

  1. Sa ma mir ca mananc sanatos, fac miscare, de mai mult de 10 ani, si tot nu pot scapa de o multime de probleme de sanatate? :(

    A, si eu stiu ca Romplumb Baia Mare inca functioneaza, asa zice si domnu' Gugal. Nu de la mina ni se trage, de la combinat...

    RăspundețiȘtergere
  2. Fetelor...e tragica situatia. Mai ales ca e sol prelevat din curtea unor gradinite. Dar asta e tara noastra si trebuie sa ne adaptam.
    Daca mai functioneaza Romplumb si au depasirile astea e grav...oare ce naiba face garda de mediu?

    RăspundețiȘtergere
  3. http://www.ecomagazin.ro/societatea-romplumb-continua-sa-polueze-baia-mare-cu-dioxid-de-sulf-desi-termenul-somatiei-emise-de-autoritatile-de-mediu-expira-in-14-august/

    Si am mai vazut ceva articole, ca Agentia de Mediu Cluj i-a suspendat in septembrie si ei continua sa functioneze... Si ma gandesc de multe ori ca si aceste limite sunt puse nu de niste ecologisti, ci de niste oameni poate platiti sa le stabileasca mai sus decat ar fi normal (bine, normal ar fi zero, dar sunt prea pretentioasa...).

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu cand aud de mancare eco produsa la noi ma uit suspect. Eco inseamna, pe langa toate, si un sol sanatos. or la noi, care pe langa o atat de mare poluare s-au folosit zeci de ani si atatea ingrasaminte, inca nu se poate vorbi de so; sanatos. dar altfel, orice taran iti zice sa marfa lui e eco, de multe ori doar pt ca e crescuta la tara, pentru ca stiu precis ca o si stropesc cei mai multi cu produse chimice din comert, nu din astea inofensive gen cenusa sau ceaiuri.

    RăspundețiȘtergere