miercuri, 28 decembrie 2011

Leapsa muzicala

Cu scuzele de rigoare reiau sirul lepselor date de fete...am ajuns la cea muzicala. Nu am stat sa o gandesc mult (nu ma gandesc acum decat la Isabela care e racita rau, dar rau de tot si in timp ce doarme ea scriu si eu cate ceva pe blog) dar nu vreau sa raman datoare in anul ce vine...
O sa incep prin a depana amintiri din copilarie...in casa alor mei se asculta la pick-up tot felul de muzica...de la Anotimpurile lui Vivaldi si Bolero de Ravel la opera lui Verdi. Apoi am descoperit Celelalte cuvinte (cred ca aveam vreo 13-14 ani cand scoteau ei primul album intitulat Celalalte cuvinte I) si Compact, Iris, Holograf. La inceput de liceu chiar mergeam la concertele lor la Sala Sportului.
In liceu am devenit mai "metallica"...influentata si de anturaj. Ma si mir acum cum puteam sculta Slayer? Anyway din perioaada aceea am inceput sa iubesc muzica rock, progresiva...primii care m-au lasat fara cuvinte au fost Def Leppard cu piesele lor: "Love bites" si "Pour some sugar on me". A urmat Yes, Camel, Pink Floyd, Judas Priest...
Dar ca sa fac totusi un clasament as spune ca piesele si trupele care inseamna ceva pentru mine si azi pentru ca sunt legate de cate o etapa importanta din viata mea sunt:
1. Def Leppard- Love Bites si Pour some sugar on me
2. Pink Floyd - Wish you were here
3. Yes- Owner of a lonely heart
4. Marillion- Fantastic Place, Easter, Angelina (aici recunosc ca e influenta Sorin si piese de pe albumul lui preferat). De aici incolo incepe muzica buna...adusa in viata mea de cel de la care am invatat atatea... mai ales sa ascult si sa traiesc ascultand muzica buna-Sorin:
5. Mike Oldfield - Tubular Bells I and II
6. Porcupine Tree- Blackest eyes
7. Phideaux - Snowtorch (super super bestiala trupa, piesa, versurile)
8. Riverside- Voices in my head
9. IQ - Sacred Sound
10. Deep Purple - Sail away (era bluesul rock no 1 la toate chefurile din facultate).
Mai ascult cu placere si Eagles, Black Sabath, Opeth, Therion, Genesis, Jethro Tull, Asia, Serj Tankian...si multe alte trupe mai noi sau mai vechi de progresiva.
Norocul meu este ca si am de unde alege o trupa buna sau cate un concert (pe DVD, live am vazut mult prea putine)- de vazut doar varietatea colectiei si nu dezordinea de pe rafturi (am ridicat toate chestiile casabile si prea mici ce risca sa fie inghitite sau prea pretioase ce risca sa fie stricate de catre Isabela..:))


Ce e curios e faptul ca desi 6 ani am fost dansatoare in trupa Universitatii si am facut turnee peste turnee nu am in casa nici un CD cu muzica populara. Ce se mai canta azi nu se poate numi populara...poate doar ce mai canta Grigore Lese sau Amalia Codorean. In rest e ceva comercial ce nu are nimic de a face cu adevaratul folclor asa cum l-am perceput si il mai percep eu mergand des in Bistrita-Nasaud. Ce fac ceterasii la cate o nunta sau la un joc de dumininca, cum se mai organizeaza la Salva sau la Perisor (jud. BN) nu cred ca se poate spune si explica....se poate doar "juca" (dansa, tradus in limba romana..:).

Un comentariu:

  1. Uau uau uau! pentru:
    - rockerita din tine
    - colectia minunata de cd-uri si dvd-uri
    - dansatoarea din tine :D

    Pup! Si insanatosire grabnica!

    RăspundețiȘtergere