marți, 2 noiembrie 2010

Ce mai facem

Multe...am incercat ieri sa postez un filmulet cu Isabela jucandu-se singura cu cuburile si cu turnul lui Montessori. Normal ca nu mi-a reusit...

Dar sa le luam pe rand:
- umblam bine singurele...caram diverse chestii atat in casa (gen papausa bebe, pe Maliuta, pe Dadi, salopetele ei de somn sau chiar si camasile lui tati le tragem dupa noi). In parc adunam frunze, iarba, bete si diverse alte chestii de pe jos pe care cu foarte mare seriozitate si importanta le ducem dintr-o parte in alta
- in parc deja avem un ritual: incepem cu leaganul, apoi continuam cu toboganul albstru pentru a termina pe cel mare galben. Si ne plimba in toate directiile posibile dupa toti copilasii
-tot activitati din casa: nu mai incape in leaganul ei albastru asa ca acum acolo sta papusa bebe, tati a invatat-o sa o dea pe papusa in leagan si sa spuna "hinta". E mortala!
- ne anunta marele eveniment: caca! De obicei ne precipitam sa o punem pe olita...dar de fiecare data e inutil...caca e deja in scutec.
- cum iesim si vedem orice pasare ce zboara spunem "cau cau". Eu ii tot explic ca nu toate sunt ciori...
- incepe sa spuna singura papa cind ii e foame.
- e de ajuns sa spun cuvantul magic "baiuta" ca nu o mai pot desprinde de marginea vanei...musai sa ne balacim. Si ce jale mare e cind trebuie sa iesim. Pana acum o pacaleam ca dadeam drumul la apa. Acum s-a prins si pune piciorul pe scurgere sa nu ii fuga toata apa.
- isi tine sigura canutele si cind bea apa si mai nou cind bea lapte. Si-a format reflexul ca pe la 9-9.10 (seara) sa primeasca laptic, daca nu respectam ora e jale...se lasa cu plansete.
- chemam pisica..stie sa ma imite cind fac cu buzele psssss...pentru a chema pisica...
-recunoaste cam toate animalele din cartuliile ei. Eu am fost socata cind a intrebat-o Sorin care e papagalul si a pus degetul pe poza cu papagalul!
- seara adormim in brate la mami care inventeaza tot soiul de povesti cu amicii ei de pe pereti (Winnie si gasca lui). Aseara a tinut sa comenteze si ea pe poveste in stilul ei: mamamama, tatata, tetete, dede, dadada, gata, uiiiiii (ce multe stim!)
- pentru ca i-am tot citit Scufita Rosie si cei trei purcelusi pe voci stie cum face lupul cel rau, isi tuguie buzitele si spune "uuuuuuuuu" cu exact aceeasi tonalitate ca a mea
- aduce jucariile pe care i le cer, isi face singura ordine intre cosmeticale: ia jos toate cremele, pudrele si ce mai are pe raft, le studiaza, le gusta si apoi le aranjeaza la loc dupa cum vrea ea. In fiecare zi in alt fel!
- acum invatam fructele si legumele. A primit un set mare cu multe fructe si legume de plastic. Ne arata doar marul si porumbul...atat a retinut.

Cam astea sunt realizarile recente. Mi se pare ca e ca un burete...tot ce ii arat si ii spun retine. E fascinanta!

2 comentarii:

  1. Uau uau uau!!! E minunata cate face!

    De departe cea mai tare mi se pare treaba cu baita!!! :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cecilia, bravo Isabelei! Stie tare multe sa faca, pe bune!
    M-ai distrat la faza cu "eu ii tot explic ca nu toate sunt ciori..." :)))
    Va pup!

    RăspundețiȘtergere