vineri, 1 aprilie 2011

Iarba verde...si gaura din stratul de ozon

Transmitem iar de la firul ierbii...adica de la casa bunicilor de la Beclean unde am ajuns ieri. Si am vrea sa stam pana duminica sa profitam de vremea frumoasa (si radiatile UV in exces..:D...glumesc of course).

Chestia asta cu radiatiile a prins bine la romani, am vazut toata saptamana ca parcurile au fost cam goale prin Cluj. Chiar si mama lui Andrei m-a sunat zi de zi sa verifice daca o scot pe Isabela sau nu la aer. Ca ba e norul radioactiv pe noi, ba gaura din startul de ozon, ba sunt radiatiile UV alea rele care provoasa cancer de piele pe noi etc etc. Iar ziarele si televiziunile au facut jocul asta perfid al dezinformarii si au trambitat cate in luna si in stele.

Eu una stiu ca verific zilnic site-ul cea.fr. Am siguranta ca francezii care au industria nucleara asa bine dezvoltata nu se joaca. Fac masuratori in 37 de puncte in Franta, 17 in Europa si 7 in DOM-TOM. De cand s-a intimplat ce s-a intimplat in Japonia nu au fost raportari de cresteri ingrijoratoare ale radiatiilor gamma in Europa. Nu au fost nici un San Diego, California (unde am amici buni preocupati si ei de problema asta). Dar la noi informatia adevarata nu este prezentata, noi trebuie sa urmarim doar senzationalul! M-am cam saturat de atata senzational...asa ca am sursele mele de informare.

Cat despre gaura de ozon...finally a ajuns si pe noi. In 2004 cat eram in Quebec zi de zi la TV se spunea la starea vremii si indicele de confort termic si intensitatea radiatiei UV pe ziua respectiva...in functie de asta puneai crema cu FP 30 sau FP 40. Acolo am vazut prima data si o crema cu FP 50 pentru adulti.
Acum ne agitam ca a ajuns pe noi...ok, si? E dovedit deja ca stratul de ozon se subtiaza...de ce credeti ca exista asa o mare incidenta a cazurilor de cancer (in general nu doar cel de piele!) la varste din ce in ce mai mici? Pentru ca ADN-ul nostru sufera mutatii sub influenta factorilor de mediu: radiatii gamma, ultraviolete, infrarosii, microunde, alimentatie proasta si infestata cu toate tampeniile, apa la fel....prin urmare am ajuns la concluzia ca supravietuieste cel care se poate adapta mai bine.
Nu spun ca nu trebuie protectie...departe de mine gandul asta. Daca de radiatiile UV ne putem proteja cu haine usoare si creme cu FP ridicat, evitat soarele puternic si orele arzatoare al zilei...de cele gamma doar sarcofagul de plumb ne salveaza. Si atunci...de ce atata isterie??? Si mai ales dezinformare?

Si eu si Isabela am stat la aer zilele astea, imbracate, cu capul acoperit si cremuite pe fata si mainii cu crema cu FP 50. Si vom proceda la fel si vara care vine...mi se pare aiurea sa tin copilul in casa. Asta e mediul in care va trai trebuie sa se poata adapta la el...asa ca noi trasmitem de la firul ierbii. Care e de un verde crud superb. Si miroase a proaspat. Si a primavara...si a speranta si reinnoire! Asa ca speram ca totul va fi bine.

Weekend placut!

2 comentarii:

  1. Servus Cecilia!
    Mi-a plăcut asta cu gaura de ozon, nice, Eu nici nu știam de radiațiile gamma astea, spre rușinea mea.
    Apăi noi tot cu soare frumos și mare suntem și nu ne-am mai speriat deloc!
    Eu mă dau tot cu ulei (mi-am găsit de cocos, finally), iar pe Banana nu o prea dau cu cremuțe decât când merem la bazin.
    Sper să fie bine, ce zic...

    Weekend plăcut, să vă distrați frumos!
    Vă pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. cat va invidiez pentru transmisiunile aste ade la firul ierbii. :) Vreme buna sa aveti! ... iar tie, multumim pentru informatii. Nici noi nu am stat in casa, dar zau de puteam sa vin cu atat de multe argumente la obiect si pertinente, precum ai facut tu.

    RăspundețiȘtergere