miercuri, 1 iunie 2011

1 iunie


Ar trebui sa incep prin a felicita toti copiii de ziua lor...copii mai mari si mai mici. Cert e ca avem o zi in care ne simtim iar copii...sau cel putin la mine asa functioneaza. Azi simt ca sunt fata lui mama si a lui tata (inca mai primesc ceva dulce de 1 iunie, adica o inghetata de fructe) si simt ca e super normal sa existe o zi care sa serbeze copilaria. Cu tot ce implica ea...o lume perfecta cu oameni mici perfecti.

Azi am reusit sa imi fac programul de asa natura incat sa stau cu Isabela pana la ora 13. Am fost in parc, am inaugurat Oraselul copiilor, ne-am prostit, am alergat porumbeii, am claxonat la toate masinile de pompieri si de politie, am scos limba una la alta, am cantat si dansat, pe scurt am facut toate nebuniile permise varstei. Isabelei desigur...

Sa ma explic...serbam zilele Clujului saptamana asta asa ca onor primaria a ales sa se ocupe si de copilasii urbei si a inaugurat in parcul central pe alee un orasel al lor. Unde azi au fost prezenti de la politie cu karturi si politisti ce ii invatau pe cei mcii regulile de circulatie, la pompieri, aviatori, diverse gradinite si fundatii ce propuneau activitati variate pentru copilasi, animalute de companie si plimbari cu trasurica trasa de ponei, clowni si diverse animale din desene animate si....bineinteles multe firme de dulciuri si inghetata ce oferea produse gratuit. Per ansamblu ok...lume multicica, interes crescut mai ales fata de faza cu datul mostrelor...activitati educative pentru copii si jucarii de lemn doar pentru cativa ciudati (eu una asa m-am simtit), caldut, umbra... Totul bine si frumos pana cand o mamica binevoitoare cu o fetita in brate (deci..cam 8-9 luni, inca nu pasea) se apropie de Isabela si ii intinde o inghetata din multele pe care le detinea. Eu politicoasa i-am spus ca ii multumesc dar nu servim. Ea oripilata mi-a replicat ca i se face pofta fetei si se imbolnaveste de pofta. Ca a ei a ras deja doua...(drept e ca era cu inghetata de ciocolata in mana iar cea mica lingea de zor). Iar din pacate nu era singulara....cam 80% din copilasii din parc aveau inghetata sau ciocolata in mana, indiferent ca erau pe picioarele lor sau in carucior.
Ceea ce spune multe despre obiceiurile noastre alimentare. Si despre cum ne crestem si educam copilasii.
Nu sunt absurda, stiu ca va ajunge si Isabela sa manaince tot felul de tampenii...dar parca ma gandesc de doua ori inainte de a-i pune ceva in fata sau in mana de mancare.

Anyway...La multi ani de 1 iunie! Pentru noi a fost o zi pe cinste!

3 comentarii:

  1. La multi ani! Mi-ai facut pofta de parcul din Cluj! Poate ma imbolnavesc de pofta :)) asa ca e musai sa mi-l trimiti incoace! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cecilia, vă pup!
    Mă bucur să vă găsesc bine și că ați petrecut frumos de 1 iunie!

    RăspundețiȘtergere
  3. :) Sa va fie de bine, rasfatatelor! ;)

    RăspundețiȘtergere