joi, 30 iunie 2011

Zece

Nu, nu e melodia lui Chilian desi e singura care imi place din repertoriul lui ci e vorba de leapsa primita de la Nela: Zece lucruri care ma fac fericita!
Ordinea e aleatoare, le scriu cum imi vin in minte:

1. Muntele...cu tot ce implica el...si sporturile de iarna (doar sunt nascuta in ianuarie!). Schiatul ma face sa ma simt libera si imi goleste mintea de toate gandurile....imi da o stare pe care nu am mai intilnit-o. E ca o betie....sau o dulce euforie. Iar muntii ma fascineaza de mica...ma fac sa ma simt minuscula in fata lor si ma gandesc tot timpul ca sunt de fapt altarele Creatorului...ma minunez intotdeauna de cat de aproape ma simt de Dumnezeu atunci cand sunt la munte. Cineva imi spunea odata: "esti o fericita pentru ca ti-ai gasit Biserica"....fara sa fiu mistica inclin sa cred ca asa e...am gasit-o.

2. Marea...tot asa cum iubesc muntele imi place marea...imi plac mai ales coastele stancoase asa cum sunt in Cote Sauvage sau in Cote d’Emeralde in Bretagne. Si daca tot am spus cuvantul magic Bretagne...imi place coltul acela de lume, oamenii locului, traditiile, generozitatea cu care isi impart casa, mancarea si obiceiurile. Visul meu secret? O casa pe malul marii in Bretagne...

3. Bijuteriile...grea boala...si costisitoare. Am un cult al bijuteriile insuflat si de tatal meu care de fiecare aniversare imi imbogateste colectia. El e de parere ca nu dai gres cu o bijuterie indiferent de femeie si de situatie. Cam asa e....Imi plac la nebunie pietrele (acvamarinul si granatul sunt preferatele mele), bijuteriile masive din argint si cele finute din aur (de preferat alb si cu cateva diamante micute), cele fashion dar de bun gust...margelele, bratarile. Si imi place sa le vad si pe alte femei. Ce nu imi place e opulenta si stridenta. Cred ca doua inele sunt arhisuficiente (nu port verigheta, am un inel verigheta sofisticat care da bine in orice situatie pentru ca e combinatie de aur alb cu aur galben) si daca port cercei candelabru nu mai e nevoie de nimic la gat. Imi plac bratarile subtiri care nu incarca tinuta...imi place sa le port in functie de tinuta, loc si stare de spirit.

4. Parfumurile...da, e plural. Pentru ca am prostul(?!) obicei de a purta 3-4 in paralel. La fel ca o bijuterie si parfumul mi se pare un accesoriu ce se asorteaza cu starea de spirit, tinuta purtata, locul etc etc...Ador Hypnose de la Lancome de zi, Ma dame de la Jean Paul Gaultier si Issey Miyake (de ocazie) Femme. Ma mai incanta in zilele ploioase Idylle de la Guerlaine sau Euphoria de la Calvin Klein (hmmm...ziceam doua trei...vad ca sunt o adevarata colectionara). Dar in top raman Coco de la Chanel si Poeme de la Lancome. Ma innebunesc cele doua parfumuri si abia astept sa le simt pe piele.

5. Pantofii...ei, da...asta e o colectie importanta. Mi-am facut un obicei din a-mi aduce pantofi la orice iesire. Si pana acum doi ani aveam cateva pe an. Asa incat acum am o colectie impresionanta de toate culorile si formele posibile...pentru ca nu e asa, o femeie nu are niciodata suficienti pantofi. Preferati? Sandalele albastre Alain Manoukian si pantofii nud brazilieni luati din Canada :)) Recunosc...am pantofi pe care i-am purtat o data...dar am si pantofi pe care i-as purta in fiecare zi.

6. Muzica...de la Def Lepard si Van Halen pe care ii ascultam in liceu la Marillion, Yes, IQ, Arena, Deep Purple, Pink Floyd...si alte trupe rock progresiv. Nu mint...ma relaxez pe concertele de pian ale lui Mozart si imi place Simfonia albastra a lui Gershwin. Mai am scapari (cand mi-e dor rau de Franta) si mai ascult si Chimene Badi, Garou, Helene Segara si chiar Joe Dassin (are melodii ale caror versuri le stiu pe de rost...facem de obicei duet).
Pasiunea asta pentru muzica s-a dezvoltat si datorita lui Sorin...el este un colectionar si cunoscator de muzica buna. Un fel de sommelier al rock-ului alternativ. Cu mers la concerte, ascultat trupe noi, implicat in fundatie de rock progresiv, cumparat scule de calitate doar pentru a avea un bass bun sau inalte melodioase...eh...aici ar fi mult de scris , intr-un alt post!

7. Calatoriile...oriunde, oricand, cu oricine..:) Glumesc. Imi place sa calatoresc, sa descopar locuri noi, culturi noi, mancaruri noi...ceea ce ne duce la...

8. Mancarea si vinul bun. De preferinta rosu. Si sec. Saumur sau Chinon daca se poate. Asa e...sunt gurmanda. Imi place sa gatesc si sa degust. Nu am prejudecati. Am mancat si mananc fructe de mare si tot felul de alte vietati...am degustat in toate locurile posibile mancarurile traditionale si am decis asa: Grecia, Franta si Liban. Si cateva retete din Italia asezonate cu un Chianti sau un Corvo. Ma speriu acum cand scriu...chiar sunt o colectionara...pentru ca pe langa pantofi si bijuuri am o colectie de vinuri in casa din toate colturile lumii pe unde am ajuns (majoritatea) sau pe unde au ajuns amicii mei. As putea bea in fiecare zi o butelie...noroc ca nu am cu cine. Pentru vinurile mele am nevoie de o ambianta speciala, o persoana speciala (e langa mine, norocul meu) si de o ocazie speciala. Cred ca de asta am ajuns sa am o colectie de vinuri...nu beau prea des!

9. Casa si gradina in care am copilarit...de la Beclean. Curtea plina de flori sadite de mine si Isabela, legumele cultivate de ai mei (in weekend ca hobby), Nicky si Blacky (pisica si ciinele), ciresii incarcati, pierisicii cu cele mai gustoase piersici si perele de vara pe care le asteptam de la sfarsit de iulie....aerul curat si oamenii molcomi. Parca totul are o alta viteza aici....toate sunt mai calme, mai asezate...mai normale. E locul care imi incarca bateriile.

10. Laboratorul meu. Poate suna a cliseu dar sunt printre putinii binecuvantati care au ca meserie hobby-ul lor sau au un hobby ca meserie. Imi place laboratorul meu cu toti electrozii, senzorii, potentiostatele si pH-metrele din el...si ceea ce imi ofera. Si ceea ce ma face sa simt de fiecare data cand ii calc pragul.

Ufff...gata? Si cartile mele preferate? Si diminetile cu cafea aburinda? Si serile in care ne adoarme Isabela? Si atmosfera de sarbatoare permanenta din casa alor mei?
Grea tema...o pasez si eu mai departe lui Mely si Loredanei!

4 comentarii:

  1. Foarte frumos, așa cum mă așteptam: eleganță, bun gust, frumos! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. :) frumos decalogul placerilor tale! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cecilia, era de asteptat sa fii o adevarata lady! Am avut impresia ca citesc postarea unei doamne dintr-o familie regala. Jos palaria! Asa da!

    Mi-a placut foarte foarte mult cum ai descris muntele si marea! Nu stiu daca te-am mai citit vreodata spunand ceva cu atata pasiune.

    RăspundețiȘtergere
  4. Fetelor ma faceti sa ma rusinez....de fapt sunt mai multe lucrurile ce ma fac fericita...poate marunte si care am considerat ca nu merita mentionate. Poate ca zambetul Isabelei e cel mai frumos lucru care ma inunda de fericire...dar asta voi deja o stiti ca o experimentati si voi zi de zi pe propria piele cu puiutii vostri. Eu va multumesc de cuvintele frumoase si mai astept asemena provocari...ne ajuta sa ne cunoastem mai bine...

    RăspundețiȘtergere